Nordic Choice Hotels henter inn nye ressurser til sin digitale transformasjon
Andreas Bränd er ansatt som Head of Digital Content & Engagement i Nordic Choice Hotels. I sin nye stilling vil han lede selskapets satsing på Content Marketing, og ha ansvar for innhold i digitale kanaler og sosiale medier, forteller kjeden i en pressemelding.
– Jeg gleder meg enormt til å ta fatt på nye utfordringer i Nordic Choice Hotels. Jeg har ikke jobbet i reiselivsbransjen før, men jeg tror at min erfaring innenfor online handel og teknologi vil være en styrke for kjedens fremtid. Det blir veldig spennende å være med på den videre utviklingen av selskapets digitale satsing, sier Bränd.
I sin nye stilling vil Andreas Bränd være en viktig bidragsyter til den digitale transformasjonen Nordic Choice Hotels nå går igjennom.
Han har bred erfaring med e-commerce og merkevarebygging i flere europeiske selskaper. I tidligere roller har han hatt lederansvar for større grupper medarbeidere, og jobbet tett med markedene i Norden. Sist kommer han fra stillingen som Zalandos Country Manager for e-commerce i Sverige.
– Vi er utrolig fornøyde med å få Andreas med på laget. Vi har lett lenge og grundig etter noen som kan fylle posisjonen, og i Andreas har vi fått en perfekt leder for Digital Content & Engagement. Han har oppdatert erfaring i et fag som endrer seg fra dag til dag. Det er gull verdt, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.
Bränd tiltrådte sin nye stilling 1. juni.
Foto: Andreas Bränd er ansatt som Head of Digital Content & Engagement i Nordic Choice Hotels. Foto fra Nordic Choice Hotels.